UNIZO-leden maken kennis met mama Hibiscus

Als laureaat van de Oegandese SusTech4Africa-campagne 2019 is de start-up Rena Beverages geen onbekende meer in OVO-kringen. Maar ook de leden van UNIZO maakten onlangs kennis met ‘Mama Hibiscus’.  


Het ZO Magazine is niet ‘zomaar’ het UNIZO-ledenmagazine, maar een vakblad voor zelfstandige ondernemers, kmo-zaakvoerders en vrije beroepers. In de editie van november prijkte Rena Beverages op een dubbele pagina.  

https://issuu.com/zomagazine/docs/zo_magazine_november_2020_antwerpen/28 

 

Het verhaal van Rena Beverages 


Regina Nantege van Rena Beverages – dat hibiscusthee en andere gezonde dranken produceert – getuigde eerder al over de moeilijke weg naar financiering van een startende onderneming. “Je moet vaak rijke mensen kennen om geld te kunnen lenen. Als beginner heb je ook nog niet veel eigen middelen en kun je moeilijk aantonen dat de investering zal renderen. Onze eerste leningen waren kleine bedragen waarbij we zelf 50 procent inbrachten. Nu we al acht jaar bestaan en blijven groeien, begint het makkelijker te worden omdat we iets kunnen bewijzen.” 

Als winnaar van de Oegandese SusTech4Africa-campagne 2019 kwam Rena Beverages in aanmerking voor een sociale lening en krijgt de start-up ook coaching en ondersteuning. “Vroeger dacht ik dat iedereen onze producten wel zou willen kopen. Door OVO leerde ik de markt te segmenteren en te kijken waar onze onderneming zich positioneert in de markt. Nu ben ik niet langer louter gepassioneerd en enthousiast, maar ook bedachtzaam.”